Har aldrig ridit så DÅLIGT :(

Har helt seriöst ALDRIG ridit så dåligt känns det som...Vi hade hoppning och jag var helt slut redan från början...Toffe va helt slö,han va osm en seg jäkla kola..Gick värkligen INTE att få fram honom :( Vi hade haft typ 2 timmars skolbad direkt innan jag skulle hoppa..Och bada tills man är helt slut,sen åka hem för att slänga i sig maten.Sen vidare till stallet och rida ett hoppass på norra eouropas slöaste häst..Det går INTE kan jag säga..
Gick värkligen åt helvetet..
Känner mig så dåligt när jag rider så här dåligt..Sen hör man också att dem på läktaren sitter och små fnissar :-[
Käns värkligen inte chysst att sitta och skratt när någon har en dålig dag..
Man tappar sitt själförtroende nåågot enormt då..Jag skrattar ALDRIG.. bara om det är någon kompis som skrattar själv..
Är så B att sitta och skratta liksom..
Jag brukar alltid få fart på Toffe,han brukar inte gå och slöa..Men idag hade jag inte kraften för att orka hålla igång honom.
Och då får det väl helt enkelt gå dåligt....Vi hoppade en bana som jag värkligen INTE gillade,avstånden för hästarna passade inte..Bullen fick plats perfekt.Han är också väldigt stor..Men små b-ponnys och en liten c-ponny kan ju inte hoppa på avstånden för en STOR häds..Det går inte.
Även om dem har pigg och lång galopp räker dem inte riktigt..Det var tre studs och på det sista saknades det kanske 30-50 CM..Och sen skulle det vara 2 galoppsprång..Och det var också perfekt för Bullen..
Så då blev det att han hoppade antingen JÄTTE nära eller jätte långt ifrån..
Så ja gär värkligen INTE nöjd..Käns ju jätte bra nu,tävling på södag..JIPPI..Eller inte..När det har gått såhär dåligt vill man liksom inte tävla direkt efter..Men vi ska köra ändå,runt ska vi!
Så jag taggar om,vi ska klar en 50 bana på söndag,vi har gjort det så många gånger! Och jag kommer kämpa för att hålla igång hela galoppen,hela vägen runt.KOmmer kämpa tills på svett och trårar rinner om det bara ska va så..Jag är taggat ill 1000..
Så det ska nog gå bra!!!
 
//Ebba<333
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Gud så synd att det gick så dåligt. Frida tyckte att han kändes pigg, men han kanske blev väldigt trött efteråt.
Men du ska absolut inte bry dig om dem som skrattar åt dig för jag har varit med om det själv men man ska bara lära sig att de bara är avundsjuka och säkerligen inte skulle göra det bättre själv om dem hade samma omständigheter, för jag vet att du rider Toffe jättebra annars och vi kan alla ha dåliga dagar. Men fortsätt att kämpa så glömmer du det här! :) Det ska gå super på Söndag, ska du se.

2012-11-22 @ 20:51:36
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Matilda

Håller med Sofia, det är inte kört än! Du kommer ha mer kraft på söndag och då ska han GÅ FRAMÅT. Bullen fick gå för egen maskin och då blev det bra för honom. Men ge dig, det gick dåligt denna gång men bättre nästa gång, nu vet du hur jag känner efter VARJE dressyr pass med Bullen, Haha:)

2012-11-23 @ 07:37:34
URL: http://hastgladamatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0