Min och Bollsons resa!

Hur gick det till egentligen,hur träffades vi??
 
Innan jag fick Olli hade jag en annan kanin som hette Ludde! Eller Ludvig egentligen! Ludde var mitt absolut första hujsdjur.Eller vi hade vandrandepinnar och fiskar innan.
Men Ludde va mitt första egna djur! Efter jag hade diskuterat mycket med mamma,Melissa och jag hade värkligen gjort allt för att få en kanin tillsammans.
Men mamma sa"Ebbe och Melissa,det förstår väll varenda mäniska att en kanin inte kan bo ute när det är vinter.Och ni vet att Ebbas pappa är aldrigsk". Men vi sökte på internet och på varenda sida stog det att kaninerna mår bäst av att va ute.Mamma läste många sidor och det stog samma sak på varje sida. KANINER KAN BO UTE ÅRET OM,DEM MÅR BÄST AV DET.
Så Melissa och jag skulle få skaffa en kanin tillsammas..Men det gick ju inte,vi började bråka om hur vi skulle tha hand om den och en massa sånt. Så vi fick varsin istället!
Jag fick Ludde och Melissa fick då Bobi,dem är brorsor!Allt gick bra tills Ludde fick äta gräs för första gången.
Efter det va han jätte dålig i magen,han bajsade löst hela tiden och mådde inte bra.Så söndagen innan midsommar afton fick vi ta bort honom :(
 
Jag ville ju ha en ny kanin,det skulle jag få också.
Så vi åkte in till Ann och tittade på en ny kanin,vi tittade på många kaniner.Hon plocka fram en efter en.Många va jätte söta och jätte keliga.
Men sen sa hon vänta.Jag har en till som ni kanske vill ha. Då tog hon fram en lite söt Bolson från buren,han va jätte söt och jätte mysig! Han så ut som en lite gangster! Han så så lömsk ut så det fanns inte! Men ändå fastnade jag för honom!
 
1 vecka senar tod vi hem honom! Och han trivdes från första början! Han va nyfiken och väldigt glad! Han va inte alls rädd utan mest spänd på vad som skulle hända! Han tyckte det va jätte spännande att få utforska nya och främande ställen!
Han blev bara bättre och bättre för varje dag som gick! Sen så fick han springa i koppel för första gången! Det tycket han va hur kul som helst. Han va så duktigt första gången så jag stälde fram ett hinder på typ 10 Cm.Han gick fram och nosade.Sen hoppade han över!Igen,igen och igen! Haha,han tycket det va så kul!
Sen dess har han alltid kunnat hoppa både högt och långt och väldigt bra!
 
Olli var ju så mysig.Så då blev mamma lite avis och köpte sig en egen kanin! Miro då alltså! Och både Miro och Olli är små mys gubbar!
 
Såhär gick det alltså till för mig att skaffa ett eget husdjur!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
//Ebba!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0