NOLLA!

Jag var helt genom förkyld,hade ont i halsen och kunde knappt andas..Funderade många gånger i morson om jag värkligen skulle åka på tävling.Men jag tänkte att jag kan bara INTE missa denna tävlingen.Så jag åkte och det gjorde jag helt rätt i:)
Det var en tjej som hade Toffe innan mig som ville bli led,så jag fick leda honom.Springa när man knappt kan andas var kanske inte det bästa att göra..Men det var ju hennes första tävling! Då tycker jag att det är roligast om man rider runt helt felfritt!
Så va helt slut efter att sprungit :D
 
När jag skulle rida fram,kändes det sådär..Gillade VÄRKLIGEN INTE framridnings metoden..Man trav kanske ett hlft var,sen skulle man bryta av till skritt och skritta i 5 minuter.Sen trava typ 3 steg,sen fatta galopp och galoppera 3 steg.Sen skritta på lång tygel igen :(
Toffe är RIKTIGT slö.Jag måste då få rda fram honom ordentligt..ALLT ligger i framridningen..Jag  måste kanske galoppera några var innan han går fram ordentligt..Så det var riktigt kast tycker jag..
 
Men jag gick upp och körde ändå.Även fast jag knappt hade fått rida fram ordentligt:( Väl inne blev han lite piggare,han ville inte hålla galoppen.Men det var för att vi knappt fick galoppera på framridningen.Min runda var INTE snygg,jag tappade stigbyglar hit och dit,Toffe hoppade stort och nära..Han var lite slö och så.
Men jag är nöjd,jag var helt genom förkyld men orkade ändå rida såpass braså vi sätter en nolla!Har ridit mycket bättre ritter med Toffe.Men det var också över ett år sen jag tävlade honom.Så jag måste nog vara nöjd ändå!
 
Bilder kommer,film kommer bara kanske,min ritt var helt seriöst riktigt ful..Och då skäms man väl alltid lite..Men kanske bjuder;)
 
//Ebba<3

Kommentarer
Postat av: Emily Carlsson ♥

Lägg ut film :)

Svar: Kanske,jag red värkligen osm en kratta...!
Ebba, Clara och Linn

2012-11-25 @ 16:03:27
URL: http://emilycarlssons.blogg.se
Postat av: EMILIA SVEDLIND

Film är alltid roligt att se! Du behöver inte skämmas om du tycker det gick dåligt, det kan inte alltid gå bra :)

2012-11-25 @ 18:24:23
URL: http://hhorsejump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0