SSOOOOORRRRRRYYYYY

Förlåt,förlåt,förlåt för min usla uppdatering.Jag har vart jätte trött på kvällarna så jag har inte orkat göra tidsinställda och på dagarna har jag haft fult upp.Men nu ska jag skriva om ALLT!!<3
 
Min dag idag då! Först va jag i skalan! Fast vi va inte i skolan,vi var på Tomtits! Där var vi inne på Bodyworld och bara sprang runt! Bodyworld är en utställning för er som inte vet det.Men den är lite speciell,det är en utstälning där man får se hur man ser ut på insidan!
Dem har alltså tagit döda och tagit bort hud och sånt.Sen har dem sprutat in som en plast och dem ruttnar dem inte!
Så ja,man får se döda mäniskor som inte har någon hud.Det låter väldigt äckligt och dramatiskt.Men dem som står på utstälningen har skrivet paper på att dem ville göra såhär när dem dör! Men det är inte äckligt,det ser faktis ut som helt vanliga plast saker inom mig.
Så äckligt var det värkligen inte..Man fick se en massa olika saker...
När vi inte var inne där chilla vi bara runt typ!Haha,larva oss LITE också....Kanske ;)
Så min dag var okej i skolan då!!!
 
Sen åkte jag ju till stallet..Jag trodde att dem vuxna hade teori..Men jag trodde HELT fel.Så jag ville ju ha Senator,men när jag fick reda på att dem vuxna inte hade teori trodde jag att det var kört..Men jag fick honom ändå!
Jag trodde att vi hade dressyr också.Men vi hade markarbet,så jag trodde bara fel idag,haha!!
Fast vi jobbade dem väldigt mycket också,var ganska lite bommar faktis! Men det gick okej,var ju bara andra gången jag rider honom så jag måste nog vara nöjd ändå.Han är väldigt konsdig att rida tycker jag,men inte konsdig på något dåligt sätt utan på ett bra!
Han liksom vill inte trava,han typ som galoperar och då måste man driva på JÄTTE mycket så att han kommer fram i full galopp och sen bryat av till trav.
Han gör så typ 2-3 gånger,sen går han väldigt bra på lektionen ut! I alla fall för mig! Han är lite bärsvälig ibland tycker jag,han är nog bara som han är helt enkelt! Man måste nog acseptera(stav?) Senator precis som han är! Men jag tycker han är riktigt trevilg<33
Vi jobbade lite på volterna och sen på bommarna! Man skulle först korta,sen länga och sen korta på bommarna! Sen skulle man fatta galopp och galoppera över tre par galoppbommar! Om man ville då alltså!
Jag körde först på ena långsidan så att jag fick igång honom ordentligt.Sen körde vi på galoppbommarna!
 
Men jag är nöjd,finns inte så himmla mycket mer att säga om! Han skötte sig fint och jag tycker att jag gjorde ett ganska bra jobb också,är väldigt trött nu iallafall!
 
Men nu ska jag fixa tidsinställda så att uppdateringen blir bättre<3
 
//Ebba<3333
Haha,en väldigt rolig bild tycker jag! Och ja,han hoppar! Han lägger inte upp tassarna bara,utan det är ett hopp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0