Taggar sönder!!

Taggar ihjäl mig tills tävlingen imorgon!
 
2 ska rida Fille innan mig, i 50 klassen, så det är bara jag i 70 på honom.
Så beroende på hur mycket fart dom får på honom blir det de jag går efter på framridningen.
 
Min plan är att kunna reglera galoppen både framåt och ihop.
Sen väl inne på banan måste jag ha fart för att vi ska kunna få bra avstånd och så.
Tror Hanna och jag går banan tillsammans, ska ju även vara med Ebba där!
Haha har många kompisar som ska tävla, men går ju banan och kollar avstånd och så med Hanna så vi får så bra fart och koll som möjligt!
Vill att Fille och jag ska få exakta galoppsprång inte typ 5,5 eller så.
Vill få så att han får ett bra avhopp.
 
Min tanke är väl att rida framåt men med kontroll väl inne på banan.
Det är min första 70 tävling, så kommer väl vara lite nervös, men sen väl inne på banan är jag mest taggad oftast!
Jag hoppas såklart på att jag kommer hem med en rosett, men även om jag inte gör det så ska jag ha kommit runt banan!
 
Hur planerar NI inför tävling?
 
xx
- Clara

Kommentarer
Postat av: Matilda Olsson

Jag ser alltid till att det går att reglera tempot i alla gångarter :)

2012-11-24 @ 13:29:36
URL: http://Hastgladamatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0