Hur viktigt är det egentligen?

Ja,hur viktigt är det att hästen går i form och jobbar med bakbena?
Enligt mig är det faktis viktigt att hästen jobbas på rätt sätt,inte att den går fel. för hästarna är inte gjorda för att ha en ryttare på sig som styr och ställer..Så det är enligt mig viktigt att man kan jobba sin häst på rätt sätt och att man kan få den att gå i form.. Men man måste ju lära sig förts,för en ridskole häst jobbas ju inte ens nästan rätt..eller jo med dem ryttarna som kan..Men en nybörjare kan ju inte få sin häst att gå i form men då är det viktigt att ryttare som kan få hästen att jobba rätt rider dem ibland..För hästarna måste ju lära sig att bära upp ryttaren.Och om man inte får hästarna att jobba med bakbena så sitter man så gått som på ryggraden,på en omusklad häst..En ridskole häst har ju muskler.Så där är det nog inte lika farligt..Men på en ung häst som inte har fått så mycket muskler kan det ju va livsfarligt om häste jobbas fel.Dem kan ju få skador för livet om man sitter och nötter på ryggraden..
 
Jag själv jobbar väll inte hästarna till 110 % rätt..Men jag försöker i alla fall! För Toffe är faktis inte den lättaste,men om man jobbar honom rätt så går han också..Men jag har inte lyckats så många gånger.Men det går! Liten åsikt om vad jag tycker! RÄTT/FEL??
 
//Ebba<3
 
My KING<3

Kommentarer
Postat av: lydia

fin blogg!^^

Svar: Tack
Ebba, Clara och Linn

2012-10-28 @ 22:13:44
URL: http://svettfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0