Så himmla stolt<3

 
Kan bara säga att när ridläraren säger: Ebba du får börja träna med Toffe nu,jag tror ni kommer gå långt..För du kommer ju inte växa ur honom,så du kommer ju kunna tävla både dressy och hoppning.
Då blir man faktis glad,jag älskar ju Toffe och vi funkar så jäkla bra nu tillsammans,allt sitter liksom bar!
Efter jag ridit Boyen så mycket,vet jag hur jag ska göra,Toffe är inge lätt häst,men han kan om man jobbar honom rätt..Jag har liksom aldrig fått känslan på honom,känslan att nu jävlar,nu sitter det..
Men idag satt det där,han va så jäkla fin!
Innan fick jag aldrig känslan,jag gjorde nog något fel,förmodligen jobbade jag honom helt fel,Formen fanns inte alls,då va jag glad om han gick liksom..Jag har kämpat upp allt det här,från att först sitta på honom,till att sedan få honom att gå utan att stanna hela tiden..Till att sedan få honom och börja jobba lite..Men nu sitter det,formen är jätte fin,allt sitter..
 
NU tycker ni säker att jag pratar mycket dressyr,för det va ju hoppning..Men va bara tvungen att säga det,att vår tid har varit lång och kämpigt..Men nu har toffe jätt sig,han går nu med mig..Vi passar bara så bra tycker jag<3
Men i alla fal,många deepshit kommer det nog komma om just den här saken "Hur jag utvecklas"
 
Men till själva övningen och ridpasset!
Så här såg det ut!
Vi började med att hoppa fram på 1 och 2,det var bara två kryss då..
Sen hoppade vi det igen och då va 2 upplag till typ 55-60 cm! Så vi hoppade 1 & 2 två gånger var!
Sen hoppade vi ju hela banan! 1 va fortfarande bara ett kryss.. Men 2,3 & 4 va upplagt på 50-60 Cm!
Så vi fick hoppa bana två gånger var! Sen fick vi avsluta på 1 & 2 igen..Men då va 1 ett 50 cm rätt uppståennde.. Och 2 en typ oxer fast ett kryss framför som låg på typ 65-70 cm!
Så det är fortfarande inga höjder i vår ridgrupp..Men alla klara tyvärr inte att hoppa så mycket högre en det här..Men det är i alla fall bättre än vad det va förut..
Toffe va jätte fin hela passet,banan satt jätte bra,alla avstånd blev perfa när vi hoppade banan..Och han hade rätt galopp genom hela banan<3 Duktig polle!!
sen när vi avslutade på 1& 2 blev det första gången lite konstigt,han skulle typ låssas att han va hoppstjärna så han hoppade av lite långt ifrån..Men men.Vi kom igen och då satt det perfekt kan jag säga!!
 
Gick alltså jätte bra idag,är skit nöjd över att vi kommer så himmla bra överrens igen.Jag ska börja träna igen...Men det är lite konkurans på toffe,många ny börjre tycker om honom..Men jag är ju ingen nybörjar så ja...
Så bra gick det..
Nu blev det ett långt och rörigt inlägg.Men så blir det ibland..
 
// Ebba<3
 
Ps.Om du vill Clara får du ta min bild på banan..Om du vill visa alltså..Vet att den inte blev så snygg men<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0