Ny skötthäst!

 
Nu har jag skaffat en ny skötthäst! Det blev Betty<3 Ingen hade henne,dem sa att hon var lite sur och bestemd av sig. Men jag tycker hon är jätte snäll och trevlig! Så jag fick bli skötare på henne!
 
Fick även rida henne idag! Hon var lugn i början! Hon LYSSNADE faktis på MIG! Hon sprang inte mycket alls då! Hon var ganska fin i början,sen blev hon jätte fin i galoppen! I galoppen blev hon lite het och stark. Så jag fick ju hålla i. Men i väster varv gick det jätte bra! Hon lyssnade jätte bra på mina fattningar! Hon hade en lugn och samlad galopp,sen var hon fin i foremen också :) Hon lyssnade verkligen när vi bröt av,hon kom till baks till arbetstrav deräkt! Inte springig alls faktis!
I höger varvet blev hon därimot galen.. Hon hade svårar i höger sa Åsa. Så jag tänkte skritt hela tiden i traven,hon blev lugnare då! Så LUGN trav sen fattade jag. Då flög hon bara iväg,då tog jag tillbaks och gjorde om! Tillslut fattade hon en BRA fattning utan att flyga iväg! DÅ fick hon hålla galoppen! Sen bröt jag av och gjorde lika dant igen!! Tränade mycket på fattningar och mycket efter! Att hon skulle gå tillbaks till arbetstrav!
På slutet fick jag henne jätte lugn och JÄTTE fin! Hon trampade på skit bra,hon va inte springig! Men inte heller slö! Hon trampade på bra framåt och va jätte fin!!
 
Gillar verkligen henne,ska börja arbeta med henne mera nu! Då jag inte har så jätte lång tid kvar på ponny. Men Toffe är fortfarande högst upp,det kommer han ALLTID va!
Men Betty är i alla fall min nya sköt häst! Gillar henne och ingen anna får typ vara det! Så det är bara perfekt!!
 
/ / Ebba!
LÅNAD bild från http://wecandoittogether.blogg.se/ ! Du får säga till om det inte var okej att jag tog den. Då går jag in och tar bort den!
Kika gäärna in stellas blogg! Hon har helt fantastiska bilder så gillar man foto är den bra!
http://wecandoittogether.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Stella

Det är helt okej att du lånar den! Men tack för att du länkade då :D
Kul att det gick bra :)

2012-12-10 @ 20:52:09
URL: http://wecandoittogether.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0