Hoppträning - Clara & Fille

Idag fick ju jag Fille skrutten, (inför tävlingen)
Vi började med att rida fram i skritt, trav och galopp.
Lite självständigt.
 
Då var han ganska pigg, och framåt, så det kändes jätte bra, jag hade kontroll.
Sen till själva hoppningen då så var övningen såhär:
 
på ena långsidan var det, kryss, bommar på en volt, kryss.
 
Hur det gick på den övningen: 
Helt okej, vi hoppade den 2 gånger men fick inte till den där känslan, han gick över hindrena eftersom
det var lågt för honom, så jag fick bara bita ihop och tagga till nästa övningen, hindrena låg på typ 30.
 
Andra långsidan var övningen: studs, oxer, bommar.
 
Hur det gick där: Studsen fick jag en bra känsla på, han hoppade på den.
Sen oxern var först ett kryss, sen höjde hon den till en oxer på ca 50-55.
Sen höjde hon mer till ungefär 60-65 sa hon.
 
Sen fick Hanna och jag hoppa 70 på den en gång (eftersom vi ska tävla 70)
 
Och då fick jag grym känsla, han flög över perfekt.
Så länge jag drev blev det perfekt!
____________________________________________________________________________________________
 
Så jag är ganska nöjd med passet i helheten.
Och nu taggar vi tills tävling på söndag!
 
xx
- Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0