Hoppträning - Clara & Ellie

Idag var det ju hoppning, och Ebba visade övningen.
vi började med att värma upp självständigt i skritt trav och galopp.
Sen hoppade vi fram på hinder 1 och 2.
 
Då kände jag att jag inte riktigt hittade henne helt, hon var lite pigg, så det blev ett stort hopp på oxern (som då var ett kryss)
Sen hoppade vi dom 2 en gång till, gick bättre då jag höll tillbaka henne bättre och hon fick ett fint hopp.
 
Sen började vi hoppa hela banan, fick ett perfekt hopp på 2:an!
Sen i svängen till 3:an sparkade hon bakut en gång men sen galopperade vi vidare mot hinder 3.
Det fick hon också bra flyt på, sen till 4:an som hon hoppade bra.
 
Efter det körde vi hela banan en gång till, GUD så bra det gick ska jag bara säga.
Hon flög över alla hinder som om det är det enda hon har gjort sen hon föddes.
Allt flöt på, verkligen ALLT.
Så sjuuuuukt nöjd med den rundan, allt satt, allt!
Världens finaste ponny just då!
Hindrena låg på: lägst - 40 cm kanske.
högst - 75 cm ungefär!
 
Är verkligen grymt nöjd med passet, är nog bästa hopp passet på Ellie någonsin!
 
Mitt deepshit kommer om ca 30 min. :)
 
bild på mig och Ellie i våras. :)
 
xx
-Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0