Blackie och Clara - TeamCB, Föralltid..

Blackie, mitt allt.
Min stjärna, mitt hjärta och blod.
Det är 24 dagar kvar av det jag kallar OSS just nu..
30 december, tävlingen, slutet.
Sista sidan i boken kanske?
Vad händer efter det, allt slutar.
Hon står i sin spilta kvar med små ryttare som klappar och borstar.
Korta små tjejer som rider runt på henne i ridhuset.
Hon har öronen framåt och ser glad ut.
Mitt hjärta brister varje gång.
Att se Blackie lycklig med andra, se henne vara pigg.
Se andra hoppa med henne, finns inte ord för hur mycket tårar det är inombords.
Det kanske inte visas, men jag blir sårad av att just JAG Clara, som är 159 cm lång fastnade för b-ponnyn Blackie.
Visst det kanske är överdrivet tycker ni?
Men ni vet hur det känns att behöva slitas ifrån sin ALLRA BÄSTA VÄN.
Det är känslan, att bara kommer få titta, klappa, borsta.
INTE sitta på din rygg igen, stället där jag känner mig som tryggast.
Där jag bara kan slappna av och vara nöjd över att känna närhet med mitt allt.
 
Vågen som slår mig när ridläraren säger "Du behöver hitta en ny häst att hoppa med, du är för lång."
Tårarna vill forsa ner för mina kinder, men jag nickar bara och går vidare.
Men när jag vänt ryggen faller dom en efter en som regn.
Det går inte att förklara den klumpen i halsen med tårar som bara vill forsa ut snabbt som blixten,
klumpen täpper för ens luftstrupe, man andas knappt, tårarna tar över.
Man håller för ansiktet för att gömma tårarna.
Vad är det att gråta över?
 
Vissa kompisar säger "Du kommer över det, det finns andra hästar, puss puss :* <3"
 
Medans Ebba "Jag vet hur det känns, jag kommer stötta dig genom allt! Om du behöver hjälp, kommer jag redan vara där!<3333333"
 
Känslan att någon förstår exakt min situation.
Att dom ens lät mig rida Blackie, om det aldrig hade hänt, hade inte team Blackie och Clara inte existerat.
Då hade det inte funnits något "VI" i Blackie och mig, hon hade varit en främmande.
Nu är hon mitt allt, min närmaste vän.
 
Om jag fick välja mellan att andas och aldrig få tillbaka dig, eller att sluta andas (dö) och dö med dig som bästavän.
 
Då skulle jag använda mitt sista andetag till att säga "Jag älskar dig mitt allt."
 
Blackie och Clara = Föralltid
 
/Glad Clara....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0