Träningstips till dig och pollen :)

Dressyr - Öva på mycket volter i båda varven, sen gör man snett igenom med skänkelvikningar.
En bra övning om man vill få en mjuk och böjd häst med volterna, sen skänkelvikning får ju hästen att trampa under sig mer.
 
 
Hoppning - Jag själv gillar övningen med travbommar in, sen ett hinder på typ 50 kanske, sen en volt med travbommar sen ut på ett lite högre hinder på kanske 60-70 :) Det är en bra lydnadsövning så att man har kontroll på hästen! :)
 
Vill ni dela med er med något av era träningstips? :)
 
xx
- Clara

Kommentarer
Postat av: melissa

Jag tycker de e bra när man får köra mkt på volten och värkligen mjuka upp hästen. Och så tycker jag om att hoppa 5:on halva och sen 3 bommar efter så att man värkligen kan ta tag i hästen och få den att lyssna.

2012-12-09 @ 13:21:34
URL: http://melissashastblogg.devote.se
Postat av: Matilda Olsson

Jag håller med dig om att volter är viktiga till en mjuk häst, serpentiner med volter i och 8:or är också väldigt bra mjuk och reglerbar häst. I hoppning har inte inte så mycket koll på men man kan ställa upp två hinder, avståndet spelar ingen roll där ska man kunna reglera hästen i kort och stor galopp då hästen blir mer uppmärksam på ryttaren och man ska ha 3-6 bommar efter andra hindret :)

2012-12-09 @ 17:04:39
URL: http://Hastgladamatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0