Åsiktsinlägg - Mjuk hand/Hård hand?

Alla rider olika, några sitter med supermjuk hand och hästen lyssnar superbra.
Några rider med hård hand och sitter och rycker och sliter i hästens mun.
 
Jag själv tycker väl att jag har hyfsat mjuk hand, sen måste man ju ruska tag i tygeln ibland om man inte får stopp.
Beroende på vad man har för bett är det ju också ganska viktigt med det där med mjuk hand.
Man får definitivt inte rida med pessoa med hård hand, det kan bli rent ut sagt farligt!
 
Enligt mig tycker jag att när man precis börjat rida har man ganska mjuk hand då man är rädd för att dra tag.
Sen kan man bli hårdare i handen med åren.
Sen efter ett tag blir man mjuk igen.
 
Jag försöker vara så mjuk i handen som jag kan, men sen för mig beror det på vem jag rider.
 
Vad tycker ni? :)
 
xx
- Clara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0