Vem är egentligen Clara??

Ja vem är jag egentligen??
 
Ni vet väl inte så mycket mer än att jag heter Clara och är 13 år.
Ja, sen att Blackie är min favorithäst och att jag spelar fotboll..
______________________________________________________________________________________________
 
Jag heter Clara, jag är 13 år och rider på Stjärnholms ryttarförening.
Min favorithäst heter Blackie och är en b-ponny på 119 cm.
Mitt allt.
Mitt liv handlar om hästar, vänner och fotboll.
Jag har 7 bästavänner, sen betyder vissa mer än andra, det är: Ida, Ebba, Linn, Cornelia, Hanna, Jennifer och Emma.
 
Just nu har jag väl bäst kontakt med Ebba tror jag..
 
Okej, jag har spelat fotboll i toltalt 1 år i rad nu, och jag har nummer 9 på tröjan :)
 
Fotboll är väl kanske inte min bästa sida, då jag inte är jätteduktig, eller jag kan ju..
 
Men ridning är väl min grej mer, jag utvecklas så sjukt mycket varje ridpass,
finns alltid något som förbättras, nu har jag ju även slått höjdrekord med Blackie i hoppning.
 
Jag KAN henne nu, jag vet hennes trick, jag vet hur jag ska rida henne på bästa sätt, jag måste bara hitta det själv!
Jag måste ändra på MIG för att kunna rida henne på BÄSTA möjliga sätt!
 
Jag själv måste förändras för varje häst/ponny jag rider.
Jag kan INTE rida likadant på Blackie som på Pricken.
Helt olika hästar, med helt olika personligheter.
 
Visst jag älskar dom båda men för att kunna utvecklas måste jag nästan välja 1.
Just nu skulle jag ju DEFINITIVT välja Blackie, men eftersom jag kommer växa ur henne snart (antagligen)
så vill jag ju även välja Pricken..
 
Det dåliga med om jag väljer Pricken är ju att han inte går med i våran grupp så mycket eftersom han är storhäst och då har inte dom vuxna några hästar att rida...
 
Så just nu satsar jag så långt jag kan med Blackie.
Jag vet att jag kan rida Blackie hyfsat bra.
 
 
Okej mer om mig nu då.
 
På fritiden tar ju skolan mycket av min tid, kommer hem mellan 15.00-16.30.
Helt beroende på när jag slutar och när bussen går.
Har även läxor och prov som måste pluggas till, men hinner med det jag älskar mest av allt!
Mina kompisar och hästarna!
Jag har ett ganska stort intresse för musik, och lyssnar väl mest på One direction :)
Jag är en singelbrud just nu, när jag skriver detta.
Jag älskar livet och allt roligt/tråkigt som händer.
Egentligen blir livet tråkigare om det bara händer bra saker!
 
Jag fyller år 12 juni, och är född 99 som ni visste?
Jag är hyfsat lättskrämd haha, och jag gillar att fotografera.
Min fotograferingsutrustning innehåller NikonD3100 och ett objektiv 18-105 mm.
Jag gillar att fota hästar och djur!
Men mest hästar haha...
 
Jag bor i en villa.
 
Något roligt för er bloggläsare - Jag ska på Nybyggets ridläger, läger 7 om nån av er läsare vill gå där och träffa mig!
 
Det är bara säga till om ni vill träffa oss någon gång, och om ni vill ha mer kontakt med oss!
Så finns jag här:
 
Kik - Claaraac
Instagram - Claaraac
 
Tyvärr ger jag inte ut min facebook!
Men det är bara och kika mig om det är något ni vill veta, eller något ni vill säga!
 
Vill även säga, att ni är världens bästa bloggläsare!!
 
 
 
 
xx
- Clara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0