Läsvärt inlägg - Självförtroende.

Jag vet att MÅNGA tjejer i min ålder har sjukt dåligt självförtroende.

Därför tänkte jag dra upp det här på bloggen för att se vad ni säger om det?
Självförtroende handlar om så sjukt många olika saker, det kan vara inom typ ridningen.
Eller som en själv som person.
Jag känner sjukt många som klagar grymt mycket om sitt utseende!
Vad tusan? Ni är männsikor, alla ser olika ut, man är fin på sitt sätt!
Visst, jag tycker väl inte att jag är världens finaste heller, men varför klaga?
Du har fått ditt utseende, va nöjd med det.
 
Sen finns det ju det här hemska ordet uppmärksamhet. 
Folk som bara är ute efter uppmärksamhet, folk som vet att dom är fina, som vet att över 200 skulle kunna döda för att få deras utseende.
Så sitter dom vid typ bilddagboken/facebook eller instagram och lägger upp en bild på sig själv och skriver 
"Så jävla ful!!" 
Och alla kommenterar "Nej, du är så sjukt fin!!" eller vissa som skriver "Varför fan la du ens upp bilden om du tycker den är ful?" 
 
Stör mig så sjukt mycket på att dom ens lägger upp bilden om dom tycker dom är så fula?
 
Även folk som säger att dom är tjocka fast dom egentligen är sjukt smala...
Dom vet inte hur mycket det kan såra folk som är "tjocka".
Ord kan gå till självmord.
Folk kan bli så ledsna att dom tar livet av sig för att en smal tjej skrev att hon var tjock.
Tänk på vad ni säger guys!
 
ALLA är fina som dom är, va nöjd med den du är!
Du lever en gång, ät och va den du vill vara utan problem.
Skit i vad andra säger!
 
Om jag fick skulle jag lätt kunna äta fet mat hela tiden, hahahhahaha...
Nej men liksom bry er inte om vad folk säger!
 
xx
-Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0